Чистка паливної апаратури

Промивання або ультразвукова чистка інжектора являють собою не що інше, як очистку форсунок - електромагнітних клапанів, що відповідають за точне дозування палива при його подачі і розпорошити.

Як засмічуються форсунки?

Форсунки засмічуються при роботі двигуна накипом, який з'являється через присутність в паливі важких фракцій. Накопичення нагару в форсунках починається відразу після зупинки двигуна, коли температура форсунок піднімається через його нагрів, а охолоджуючий потік бензину не надходить. При цьому легкі фракції бензину випаровуються, а важкі відкладаються у вигляді смолистих відкладень, що зменшують перетин каліброваного каналу. Достатньо всього 5 мкм таких відкладень, щоб змінити пропускну спроможність цього каналу на 25%, а збільшення шару відкладень веде до повного «залипання» голки форсунки. Саме тому промивка інжектора повинна стати невід'ємною частиною планового технічного обслуговування автомобіля.

Основні ознаки засміченого інжектора (форсунок)

Автомобіль із забрудненим інжектором видає себе певними ознаками: підвищеною витратою палива, втратою потужності двигуна, нестабільними оборотами на холостому ходу, посмикуваннями і провалами при розгоні. Всім відомо, що бензин реалізується на українських АЗС не найкращої якості. У ньому міститься велика кількість сторонніх домішок - бруд, вода, бензол, сірка, а також добавки, що підвищують октанове число. При згорянні неякісного бензину- все це відкладається в рампі, паливних магістралях, всередині і зовні форсунок у вигляді смолистих нашарувань. Зокрема, форсунки покриваються лаковою чорно-коричневою кіркою, яка ускладнює розпил і порушує баланс форсунок. Саме наслідком засмічення форсунок і є неправильна робота мотора. Засмічені форсунки функціонують менш продуктивно, змінюється форма і напрямок факела розпилу. У випадку особливо сильного забруднення голка форсунки може взагалі залипнути в закритому чи відкритому положенні.

Виділяють три етапи забруднення інжектора:

  1. Різниця в продуктивності форсунок становить 5-7%. Проблем з двигуном практично немає, але спостерігається збільшення витрати бензину на 1-3 літра на 100 км. Можливе виникнення детонації.
  2. Різниця в продуктивності форсунок дорівнює 10-15%. На холостому ходу двигун починає працювати нерівномірно. При вихлопі з'являються хаотичні хлопки. Значно падає динаміка розгону і росте витрата палива. Присутня детонація, їдкий запах з вихлопної труби.
  3. Різниця в продуктивності форсунок досягає 20-50%. Двигун смикається під капотом. Циліндри перестають працювати на холостому ходу. З'являються хлопки в корпусі повітряного фільтра. Всі ознаки перших етапів забруднення інжектора виражені більш яскраво.

Промивання інжектора рідиною

Рідинна промивка інжектора проводиться без зняття форсунок з двигуна і підходить тим, хто не має серйозних проблем з машиною. Ця процедура є профілактичною та корисною як для самих форсунок, так і двигуна (знімає нагар з клапанів і камери згоряння). Бажано проводити рідинну очистку інжектора разом із заміною масла, фільтрів і свічок запалювання.

Ультразвукова чистка інжектора (форсунок)

При сильному забрудненні або пробігу більошму за 30 тисяч км ми рекомендуємо використовувати саме ультразвукову чистку інжектора. Більш ефективний метод, при якому промивка форсунок проводиться в спеціальній ванні з суспензією під дією ультразвукового випромінювання. Ця процедура дозволяє видалити навіть дуже складні забруднення, перед якими безсила і хімічна чистка. В роботі використовуємо професійне обладнання Launch.

Дизельна паливна апаратура

Так само пропонуємо діагностику, ремонт та очищення систем уприскування для дизельних двигунів CDI, HDi, CRDi, TDCi, dCi, CDTi, DI-D, JTD, TDI, SDI, Common Rail

Форсунка - це конструктивний елемент системи упорскування. Дана деталь призначена для дозування подачі палива, розпорошення його у випускному колекторі (камера згорання) і утворенні повітряно-паливної суміші. Форсунка має й іншу назву - інжектор. Інжектор, він же форсунка, використовується в системах дизельних і бензинових двигунів. Сьогодні на двигунах встановлюються інжектори з електронним управлінням впорскування.

 

Класифікація дизельних форсунок:

- Електрогідравлічна;

- Електромагнітна;

- П'єзоелектрична;

Дані види залежать від способу здійснення уприскування палива.

Класифікація і конструкція дизельних форсунок наступна:

 

Електромагнітна форсунка

 

Зазвичай, електромагнітна форсунка встановлюється на бензинових двигунах, так само і на оснащених системою з безпосереднім уприскуванням. Пристрій форсунок дизелів досить просте, воно включає в себе сопло і електромагнітний клапан з голкою.


 

Електромагнітна форсунка працює таким чином: по закладеному алгоритму блок управління подає в потрібний момент на обмотку клапана напругу. При цій процедурі створюється електромагнітне поле, яке втягує голку, долаючи зусилля пружини, і звільняє сопло. У цей момент відбувається саме впорскування палива. Коли напруга зникає, пружина повертає голку інжектора на сідло.

Електрогідравлічна форсунка

 

На відміну від електромагнітної, електрогідравлічна форсунка застосовується на дизельних двигунах.


У більшості випадків на двигунах, оснащених системою уприскування Комон Райл, будова електрогідравлічної форсунки об'єднує камеру управління, впускний дросель, електромагнітний клапан і зливний дросель.


Суть роботи електрогідравлічної форсунки полягає у використанні тиску палива, як безпосередньо при уприскуванні, так і при його припинення. У вихідній позиції клапан закритий і знеструмлений, голка притиснута тиском палива на поршень, до сідла. Але, при всьому цьому, через відмінності площ контакту, тиск палива на голку значно менше тиску, виробленого на поршень. Електромагнітний клапан спрацьовує по команді електронного блоку і відкриває зливний дросель. Через нього паливо витікає з камери керування в зливну магістраль. Під час цього впускний дросель не дозволяє тиску швидко вирівнюватися впускний магістралі і в камері управління. При всьому цьому, тиск на голку не змінюється, а на поршень знижується. Під дією незмінного тиску голка піднімається, внаслідок чого трапляється впорскування палива.

 

П'єзоелектрична форсунка

 

На сьогоднішній день найдосконалішим пристроєм, який здійснює уприскування палива, є п'єзоелектричний інжектор (пьезофорсунка). Цей, як і попередній інжектор, встановлюється на дизельних двигунах, які так само обладнані системою Коммон Райл.

Оскільки даний інжектор - найдосконаліший пристрій, так в чому ж полягає його перевага?

 

Перевага п'єзоелектричних форсунок

 

- На відміну від електромагнітного клапана, спрацьовує в 4 рази швидше, з чого випливає можливість багаторазових вприсків палива під час одного циклу;


- З максимальною точністю дозує паливо, що впирскується.


Дані переваги стали можливі внаслідок використання п'єзоефекту в управлінні інжектором. Він заснований на зміні довжини пьезокристалла, під впливом напруги. У конструкцію пьезоелемента входить штовхач, який перемикає клапан і голку, що знаходяться в корпусі.


Робота п'єзоелектричні форсунки ідентичні в роботі електрогідравлічним. У ній так само використовується гідравлічний принцип, де в початковому положенні, завдяки високому тиску палива, голка посаджена в сідло. Довжина пьезоелемента, яка передає посилення тиску на поршень штовхача, збільшується при подачі електричного сигналу. При цьому перемикаючий клапан відкривається, і паливо надходить в магістраль. Тиск, що знаходиться вище голки, починає падати. Через тиск в нижній частині голка починає підніматися, і паливо починає впорскуватися.

 

Кількість палива, що впорскується визначається двома наступними пунктами:

- Тиском палива в рампі;

- часом впливу на п'єзоелемент.