Фільтр-сепаратор дизпалива FLEETGUARD FH 233 DIESEL PRO

Американська компанія Fleetguard, відома своїми розробками в технологіях фільтрації, нещодавно оголосила про створення фільтру-сепаратора дизпалива принципово нового сімейства, що випускається під девізом Seeing is Believing®, що означає «Вір очам своїм». Втім, відразу повірити в це складно, оскільки на перший погляд може здатися, що такий пристрій навряд чи може бути працездатним. Фільтри-сепаратори сімейства Seeing is Believing випускаються декількома серіями FH230 – FH234 (Fuel Pro, Diesel Pro і Industrial Pro) і зроблені, на перший погляд, абсолютно нелогічно. Зазвичай фільтр знаходиться внизу, при цьому через прозору колбу добре видно вода, що збирається там, яку можна злити через наявний клапан або зливну пробку. А тут все перевернуто догори ногами – фільтр під прозорим корпусом розташований зверху, над непрозорим металевим корпусом. Причому, саме ця нелогічність, що здається, і є «ноу-хау» компанії, створена в співпраці з американською компанією Davco. Розробка фільтрів-сепараторів сімейства Seeing is Believing почалася всього два роки тому. І практично відразу після початку їх виробництва, вони стали поставлятися як оригінальні на складальні конвеєри більшості американських автовиробників. А рік потому з сімейством Seeing is Believing познайомилися і на європейському ринку. На жаль, у більшості існуючих фільтрів-сепараторів є чимало недоліків, які пов'язані не тільки з їх «невмінням» відокремлювати воду, що емульсує. Зазавичай чимало незручностей доводиться випробовувати під час заміни фільтруючих елементів, оскільки при цьому завжди виливається частина палива, зокрема з головки. Після установки нового фільтру, в стакан потрібно залити дизпаливо, але в головці при цьому неминуче залишається повітря, яке для нормальної роботи системи необхідно видалити. Як правило, для відкачування повітря з корпусу звичайного фільтру-сепаратора передбачений ручний насос, а для видалення повітря і доливу дизпалива є відповідні отвори. Проте операція прокачування достатньо трудомістка, оскільки продуктивність наявних насосів дуже невелика. Так, за словами деяких власників сучасних вантажівок, їм, щоб прокачати фільтр-сепаратор після заміни елементу, потрібно натиснути на важіль підкачки більше 70 разів. А ось фільтри-сепаратори серій FH230 – FH234 цього недоліку позбавлені і, крім того, мають ряд додаткових переваг перед іншими конструкціями аналогічного призначення. Фільтри серій FH230 – FH234 складаються з достатньо ємкого корпусу, у верхній частині якого є штуцери із стандартним приєднувальним різьбленням (М16х1,5 або дюймовою для заокеанських версій) для підключення до паливної магістралі, а зверху корпуса встановлена прозора колба, під якою знаходиться фільтруючий елемент EleMax – ще один патентований винахід компанії, що також не має аналогів у інших виробників. 

Відтепер ресурс, що залишився, легко визначити

Спочатку прозорий корпус фільтру заповнюється лише на чверть своєї висоти. І це робиться неспроста. Повітря, що знаходиться під прозорим корпусом, не дозволяє закачуваному паливу заповнити весь об’єм. І тому працює тільки нижня частина фільтруючого елементу. У міру його забруднення, паливо проходить через нього все гірше і гірше, а перепад тиску по обидві сторони фільтруючого елементу росте. При цьому повітря в корпусі стискається і рівень палива підвищується. Коли тиск перевищує певну межу, на фільтруючому елементі спрацьовує перепускний клапан, встановлений в його верхній частині. При цьому повітря поступає в паливну магістраль такими невеликими порціями, що це ніяк не позначається на роботі двигуна. Таким чином, у міру засмічення фільтру рівень палива під прозорим корпусом поступово збільшується і до процесу фільтрації постійно підключаються нові ділянки картриджу. В той же час, через прозору колбу легко проконтролювати ресурс фільтруючого елементу, що залишився. Коли рівень палива підніметься до червоної зони, це означатиме, що фільтр вже забруднений і його рекомендується замінити. Втім, особливий поспіх тут не потрібний, а зупинка машині не загрожує, оскільки навіть забруднений «до червоної межі» фільтр пропускає достатню кількість палива. Тому заміну елементу EleMax рекомендують прив'язувати до чергового сервісного обслуговування.

Відтепер фільтруючий елемент змінюється легко та просто! 

Здавалося б, розташування зверху фільтруючого елементу робить його заміну незручною, але насправді, все зовсім навпаки. Коли приходить пора поміняти фільтр, досить відвернути пробку у верхній частині прозорої колби для зрівнювання тиску, відкрити зливний клапан внизу корпусу і злити воду, а разом з нею і частину дизпалива, щоб воно не розлилося при знятті ковпачка. Після установки нового елементу, залишається закрити зливний клапан і через верхній отвір залити паливо. Але не до верху, а лише до чверті висоти фільтруючого елементу (до половини його частини, яка не закрита паперовим кільцем). На все про все зазвичай йде не більше п'яти хвилин. Тут потрібно відзначити, що верхня половина фільтруючого елементу закрита паперовим кільцем неспроста, оскільки воно є невід'ємною частиною самого фільтру, а зовсім не пакувальною стрічкою або етикеткою, як хтось може подумати. І знімати це кільце протипоказано. Як показує практика, у фільтрі з елементом без паперового кільця рівень палива піднімається швидше, а термін служби такого елементу, відповідно, скорочується. Втім, не тому, що картридж забруднюється більше, а по тій простій причині, що в цьому випадку із-за дуже швидкого підняття рівня палива неможливо визначити ресурс, що залишився. На жаль, відповідних попереджувальних написів на фільтруючому елементі немає. Правда, в компанії Fleetguard обіцяють з початком масових постачань фільтрів-сепараторів сімейства Seeing is Believing на російський і український ринки написати на кільці великими буквами «Не знімати!» і продублювати цей напис українською мовою. Примітно, що під час заміни фільтруючого елементу, повітря не потрапляє в паливну магістраль, тому ніяке прокачування фільтру або паливної системи не потрібне. Тому відразу ж після заміни можна заводити двигун. Єдина рекомендація – про всяк випадок дати йому попрацювати деякий нетривалий час для гарантії прокачування палива. Природно, що фільтрує елемент EleMax виготовлений з матеріалу StrataPore™. А це не тільки підвищує місткість фільтру і збільшує кількість затримуваних мікрочастинок, але і дозволяє відокремлювати 95% вологи. Велика частина води, що емульсує, осідає на фільтруючих шарах, оскільки поверхневе натягнення не дозволить їм пройти. Зливаючись, ці краплі стають важчими, стікають вниз і через отвір в корпусі потрапляють в відстійник для води. Його місткість складає у різних моделей від 320 до 1000 мл, причому, навіть при його переповнюванні фільтр нормально працюватиме. Примітно, що «класичний» фільтр (з нижнім розташуванням змінного елементу), з такою кількістю води не може працювати навіть теоретично. До речі, всі фільтри-сепаратори даного сімейства, що поставляються на європейський ринок, завжди комплектуються датчиком наявності води. А на додаток до цього датчику можна замовити і сигнальний світлодіод, що встановлюється на панелі приладів.

З таким підігрівом хоч на полюс! 

Не забута і зимова експлуатація, коли фільтруючий елемент нерідко наглухо забивається парафіном, що кристалізувався. Щоб уникнути цього, передбачена система обігріву фільтру. Причому, не одна, а цілих три, які рекомендують вживати залежно від кліматичних умов, в яких планується експлуатувати автомобіль. Теоретично, фільтр-сепаратор можна замовити і без підігрівача, але тоді його експлуатація при мінусових температурах буде вельми проблематичною. Як відомо, на вантажівках частина палива, закачаного в паливну магістраль, повертається в бак підігрітим. Тому бак не є «вузьким місцем» паливної системи. Інша справа – фільтр-сепаратор, який при холодному запуску швидко забивається кристалами парафіну і льоду. Причому, якщо при підвищенні температури лід можна розтопити, то парафін просто «вбиває» фільтр, який в цьому випадку підлягає заміні. Щоб цього не відбулося, фільтри-сепаратори даного сімейства можуть комплектуватися 24-вольтным електричним підігрівачем потужністю 150-250 Вт (залежно від моделі), з вмонтованим термостатом. Термостат автоматично вмикає підігрівач при пониженні температури до +5°С і вимикає його при +15°С, що дозволяє один раз вмикнувши підігрівач, більше про нього не згадувати, не побоюючись перегріву. Цього цілком достатньо для нормальної роботи двигуна в помірному кліматі, проте для морозних зим бажано мати додатковий обігрів фільтру-сепаратора. Для цього в наперед передбачуване місце в корпусі фільтру вставляється спеціальний теплообмінник з патрубками. Теоретично, до теплообмінника можна підвести рідину, циркулюючу в системі охолоджування двигуна, проте набагато простіше використовувати для цього «обратку» – паливо, що повертається в бак. І, нарешті, для експлуатації в особливо суворих кліматичних умовах (Сибір, Скандинавія і Казахстан), у фільтрах цієї серії передбачена можливість підігріву «обратки» додатковим термісторним підігрівачем, що встановлюється між головкою фільтру і самим фільтром. В даному випадку використовується нагрівальний елемент з титанату барію, який міняє свій опір прямопропорційно температурі. Тому коли температура досягає 50°С, його опір сильно зростає, а струм в ланцюзі зменшується. Завдяки цьому немає небезпеки перегріву палива, та і термостат не потрібен. А оскільки термістор саморегулюється, то в зимовий час він може бути постійно включений разом з двигуном. Одного погляду на фільтр достатньо, щоб визначити, що він вимагає заміни; що в корпусі надлишок води; що в паливній системі йде підсос повітря, або інші проблеми. Тому недивно, що творці назвали дану технологію Seeing is Believing, що означає «Вір очам своїм». 

  •   Усуває непотрібні заміни і обслуговування
  •   Збільшений інтервал заміни фільтруючого елементу
  •   Прозора колба забезпечує візуальну індикацію терміну служби
  •   Швидка заміна і утилізація картриджу
  •   Вбудований додатковий датчик вологи
  •   Швидкий прогрів дизпалива
  •   5 років гарантії на корпус та 2 два роки на електричні компоненти
  •   Монтаж проводиться пластиковими паливними трубками

Вартість з монтажем - 5500 гривень.