Діагностика

В автомобільних системах кондиціонування діагностуватися можуть електрична і безпосередньо кондиціонерна частини системи. Їх треба розрізняти, оскільки це дві абсолютно різні процедури. Спочатку проводиться загальна діагностика, назвемо її першим етапом діагностики системи (входить у вартість діагностики), що визначає, яка (електрична чи кондиціонерна) частина системи в першу чергу винна в тім, що немає бажаної прохолоди в салоні Вашого автомобілю. Якщо дійсно в системі все в нормі, і Ви приїхали просто для планової перевірки системи, ця процедура є для Вас безкоштовною. Взагалі, перший етап діагностики показує, чи містить система фреон, чи є його необхідна кількість, чи вмикається система і чи використовується при цьому необхідний алгоритм роботи, а також визначає несправності вузлів (шуми в компресорах, дроселювання газу в непризначених для цього місцях при засміченнях чи пошкодження фреонопроводів і т.д.). У випадку недостатнього тиску газу, або його відсутності в системі, необхідно проведення діагностики кондиціонерної частини системи, що має на увазі пошук течі. Для цього ми закачуємо в систему азот під тиском 25 Атм. і контролюємо місця "шипіння" або заправляємо систему діагностичною кількістю фреону і за допомогою електронного детектора шукаємо можливі місця виходу фреону з системи. Як правило, це місця зєднань шлангів, трубок, ущільнювачі, сальник валу компресора, конденсатор, тощо. У випадку, коли діагностування електронним шукачем течі неможливе із - за дуже повільного виходу газу із фреонопроводів, застосовуеться УФО-діагностика, при якій в систему додається спеціальна люмінісцентна присадка, що світиться в ультрафіолетовому світлі. Коли присадка розходиться по системі, у місці течі з'являється світіння при опроміненні. Треба відмітити, що для прояви присадки в місці течі іноді потрібно кілька днів експлуатації автомобіля з включеною системою кондиціонування. Для цих потреб ми використовуємо сучасну діагностичну станцію WAECO RHS-1050 (Німеччина). Повністю автоматична система діагностики та заправлення практично унеможливлює будь-які проблеми пов’язані з «людським фактором». Оператор тільки вносить данні про Ваш автомобіль а система автоматично проведе діагностику, профілактику та заправлення. Відзначимо, що оплачується тільки та діагностика, що визначила причину Ваших проблем!

Часто зустрічаються ситуації, коли перший етап діагностики показує, що тиск фреону в системі в нормі, а система просто не вмикаеться, чи не вмикаються які-небудь компоненти системи, що впливають на нормальну роботу кондиціонеру (наприклад додатковий вентилятор охолодження радіатора кондиціонеру). У цьому випадку, потрібна діагностика електричної частини системи, що може зайняти набагато більше часу, ніж діагностика кондиціонерної частини, а також вимагає специфічних даних по роботі вузлів того чи іншого автомобілю (опору датчиків, електромагнітних муфт, наявність чи відсутність різних сигналів у визначений момент часу, їхня величина і т.п.). Оскільки час діагностики електричної частини не визначений, він оцінюється з розрахунку нормо/година, для цих цілей ми використовуємо сучасний діагностичний стенд BOSCH KTS-550 (Німеччина), що дає можливість швидко та професійно продіагностувати всі електричні схеми та модулі, включаючи клімат-контроль.

Просимо звернути увагу, що діагностика кондиціонеру автомобіля говорить про його стан на даний момент, вона може показати орієнтований час виходу з ладу того чи іншого вузла, але, оскільки при її проведенні не проводиться рентгенівських досліджень структури алюмінієвих компонентів (конденсатору, магістралі й ін.), і не розбираючи компресора, спрогнозувати точно момент виходу з ладу вузлів неможливо. Приведемо простий приклад: автомобіль проходить діагностику, планово дозаправляється фреоном, що використався за 3 роки в результаті природної дифузії газу через гумові ущільнення, однак, за цей час на радіаторі кондиціонера утворилися сховані порожнини корозії, що не проявляються при низькому тиску газу в системі. Після дозаправлення системи, діагностика показує відсутність течі, автомобіль залишає ворота сервісу, розігрівається під палючим сонцем, тиск у радіаторі включеного кондиціонера досягає своїх максимальних показників, і... сховані порожнини корозії перестають бути схованими.

Звертаємо Вашу увагу, що у вартість діагностичних робіт входить тестування рефрижераторного мастила на кислотність та забруднення. Підвищена кислотність сприяє швидкій корозії алюмінієвих комплектуючих, а забруднення впливають на холодопродуктивність. Також такий тест важливий після розгерметизації або перед заміною компресора. Більш докладніше читайте тут.

Незважаючи на фінансову кризу, вартість діагностичних робіт не змінюється вже девять років. Вона так і залишилась - 50 гривень.