Очищення контура системи

Промивка системи кондиціонування автомобіля обов'язкова, якщо автомобіль довгий час експлуатувався з розгерметизованою системою – наприклад несправний радіатор або компресор був демонтований, взимку кондиціонер ніби то не потрібний, а навесні власник автомобіля, згадує, що, влітку кондиціонер був би дуже доречним, приїжджає в автоцентр для того, щоб відновити роботу системи і заправити кондиціонер. І для багатьох, неприємним сюрпризом виявляється той факт, що для нормальної роботи автомобільного кондиціонера, просто встановити нову деталь замість демонтованої вже не достатньо. Річ у тому, що за цей час в систему вже встигли потрапити частинки грязі, пороши, а найголовніше – це волога, яка, вступаючи в реакцію з холодоагентом, створює кислоту, яка, у свою чергу дуже швидко приведе до корозії деталі системи кондиціонування, що зроблені з алюмінію. Всі ці чинники здатні вивести з ладу компресор за лічені тижні. Тому, в цих випадках, ми рекомендуємо провести промивку системи.

Так само промивка системи потрібна, якщо заклинило компресор кондиціонера. Просто заміною тут вже не обійтися. Продукти зносу старого компресора – тефлонове покриття поршнів, алюмінієва стружка, графіт вже встигли потрапити в систему. Якщо перед установкою нового компресора заощадити і нехтувати процедурою промивки системи, то новий компресор пропрацює зовсім недовго. Враховуючи вартість нового компресора – дуже сумнівна економія. Тому якщо Ви почули шум або гудіння компресора кондиціонера, то не відкладайте відвідування нашого сервісного центру. Тим самим ви заощадите багато часу і засобів.

Чому промивка має значення?

Дуже важливо підтримувати чистоту системи кондиціонування для її належного функціонування, очікуваного терміну служби всіх компонентів і високої продуктивності охолодження. Навіть найдрібніші частинки забруднюючих речовин можуть зумовити обмеження і проблеми, що ведуть до погіршення продуктивності системи. Як заявляють виробники і фахівці з модернізації таких систем, промивка є важливим чинником, що впливає на гарантію. В більшості випадків, якщо ви не промиваєте систему, гарантія на її компоненти анулюється.

Після виходу з ладу компресора, Ви можете припустити, що, швидше за все, система забруднена. Новий компресор (відновлений або б/у) скоріше за все, вийде з ладу з тієї ж самої причини, якщо система не була належним чином очищена. Не дивлячись на ремонт, що відбувся в системі кондиціонування, якщо система буде повністю промита, вона буде чиста (всередині), як і після постачання із заводу, і її продуктивність буде повністю відновлена. Окрім цього, буде відновлений нормальний потік холодоагенту і (що важливіше) мастила, що забезпечить довгий термін служби всієї системи.

Коли слід промивати систему кондиціонування?

Є багато причин, по яких слід промивати систему кондиціонування. Проте, основні з них наступні: присутність бруду або інших забруднюючих речовин в контурах системи кондиціонування; негерметичність системи, яка може викликати присутність вологи; контури циркуляції холодоагента були залишені відкритими на довгий час (наприклад, після аварії); у системі присутня волога, як результат неправильного обслуговування або перенасиченості фільтру-вологовідділювача; є сумнів щодо кількості мастила і ультрафіолетової присадки в системі; компресор потребує заміни із-за внутрішніх пошкоджень.

Приклади забруднення системи

Звичайне забруднення системи кондиціонування проявляється у вигляді мастила, що потемніло, а також присутність чужорідних часточок або уламків, включаючи металеву стружку, корозії алюмінію (зазвичай у формі білого порошку) або частинок поршневих кілець компресора. Будь-які часточки, знайдені в системі або у вхідному фільтрі дросельної трубки, свідчать про те, що система забруднена і повинна бути промита.

Темне мастило: звичайно це ознака зносу поршневих кілець компресора. Передчасний знос поршневих кілець компресора, виконаних, як правило, з тефлону, є причиною того, що масло в системі стає чорним.

Металеві частинки: ознака зносу компресора.

Чорні частинки: свідчать про зношеність поршневих кілець, які залишають маленькі частинки чорного кольору на вході дросельної трубки.

Білий порошок: ознака корозії алюмінію. Система кондиціонування піддається дії високого рівня вологості. Волога, змішана з хлолодоагентом формує кислоти, що роз'їдають алюмінієві компоненти. У таких ситуаціях слід шукати можливий витік в теплообмінниках (конденсатор і випарник), оскільки вони є найтоншими металевими компонентами, і зазвичай першими дають витік.

Частки резини: ознака серйозного забруднення і неналежного обслуговування системи кондиціонування. Структура кілець ущільнювачів може бути легко зруйнована, і вони розпадаються на частини, якщо в системі використовуються несанкціоновані добавки, розчинники або хімічні ущільнювачі.

Якою рідиною краще всього проводити промивку системи?

По-перше, зупинимося на тих, якими користуватися не можна. А саме, не можна використовувати очищувачі гальм, очищувач карбюратора та подібні ним продукти, які можуть залишити в системі хімічні залишки, що надалі може привести до проблем. Також, для цих цілей не можна використовувати вибухонебезпечні і токсичні речовини.

Перш ніж віддавати ключі свого автомобіля майстрам автосервісу, краще поцікавитись, якою рідиною вони проводять промивку. Як кажуть, не всі сольвенти однаково корисні. Прагнучи понизити собівартість, багато автоцентрів, чим тільки не промивають автомобільний кондиціонер – в хід йде будь-який органічний розчинник (від скипидару, до бензину). Тому постарайтеся дізнатися чим миють в даному автоцентрі, де Ви плануєте залишити свій автомобіль для ремонту, хай Вам продемонструють заводську упаковку сольвента для промивки автокондиціонера.

Інакше доведеться платити за ремонт двічі – тут і зараз, і потім, але вже в іншому автоцентрі, де виправлятимуть чужі помилки за ваш рахунок. А зараз про те, чим, власне, слід проводити промивку авокондіционера. Препарат для промивки повинен мати гарну здатність до розчинення, але в той же час повинен володіти сумісністю з не металевими компонентами кондиціонера – такими як гумові ущільнювачі, прокладки, сальники і т.п. Він повинен швидко випаровуватися і не залишати ніякого хімічного залишку усередині деталей, що промиваються. Раніше для цих цілей використовувався R11, але зараз цей сольвент заборонений до використання, як той, що представляє небезпеку для озонового шару. Можна промивати рідкою фазою R12 і R 134a, але ці гази не вимивають з системи крупні металеві частинки. Поволі сольвенти, що випаровуються, на основі естерового масла, підходять для використання, але це подовжує кожен цикл промивки до однієї години. Крім того, для їх використання потрібне спеціальне устаткування, а складність видалення цих сольвентів з системи – підвищує ризик перезаправити систему маслом. Деякі рідини для промивання автокондиціонерів або легко займисті або небезпечні для здоров'я.

Наш сервіс-центр пропонує:

Повне очищення системи кондиціонування автомобілів за допомогою нового сертифікованого очисного комплексу. Він включає миючу рідину Genesolv S-TZ компанії Honeywell і установку EkoFlush для очищення, які забезпечують економічно вигідну і екологічно безпечну промивку контура кондиціонера або холодильної установки. Завдяки своєму хімічному складу, сольвент повністю видаляє вологу, бруд і частинки механічного зносу з подальшим повним очищенням системи кондиціонування від сольвента. Всі агрегати, трубки та шланги будуть мати всередині такий вигляд, який вони мали при заводському монтажі кондиціонера. Залишиться тільки замінити рефрижераторне мастило та заправити систему. 

Genesolv ® S-TZ:
· відмінно розчиняє холодильні масла
· безпечний, нетоксичний, не руйнує озоновий шар, майже без запаху і займистий
· швидко осушує контур завдяки низькій точці кипіння
· сумісний з більшістю матеріалів, які використовуються.

Термін виконання робіт по повній промивці системи - від однієї до двох годин.